onsdag 24. april 2013

TanteMys 9. symfoni om å stille badevekta tilbake.





Juhu! I dag har jeg kjøpt meg ei joggebukse i str medium!

Og jeg begynner å få mer grep på å anslå hvor mye jeg har spist, sånn at om jeg legger inn maten min på Sparkpeople først etter lunsj, får jeg få overraskelser over hvordan jeg ligger an. Og det går stadig fortere å legge inn. Men jeg tenker at jeg etter hvert kan slutte med det om ting går greit, og legge inn ei uke eller to nå og da om jeg tror det er nødvendig som moralsk støtte.

Ellers:
Her er noen tips og ahaer om hvor lett vi feilvurder størrelse på og sunnhet av maten vi spiser. Og selv om de ikke sier noe om akkurat det, funger det vel som et forsvar for oss som veier og måler maten i perioder vi tar grep om kostholdet vårt?

Jeg har selv et sett tekopper og et sett høye «kaffe»glass, og skvatt, da jeg (eller, det var sikkert Syltegeek) oppdaget at de tok omtrent samme volumet. Men når jeg synes teen smaker annerledes av rette krus framfor dem som kurver utover, er det samme fenomenet, eller handler det om tilblanding av luft, slik vin- og konjakkdrikkere hevder?

Jeg har nå nesten bare en kilo igjen å gå ned før jeg skal stoppe og Holde Vekta til august. August er valgt fordi jeg da kan bruke de smaleste tingene jeg alt har i sommergarderoben i hele sommer, og fordi jeg regner med å feire fødselsdagen min da, og da er det motiverende å ikke legge på seg til det. Kanskje jeg vil prøve å gå ned et par kilo til fra august, eller kanskje jeg bare skal fortsette å holde vekta. Jeg håper jeg ikke må leke jojo og ta av et par kilo i stedet. Det er jo som sagt å holde vekta som er utfordringen, gå ned, gjør jo folk støtt.

Jeg lover ikke at jeg skal fortelle om det, men vi kan vel si det sånn at lykkes jeg, så skriver jeg vel en liten snutt.

Men foreløpig blogger jeg jo i vei, da.

Det er en del folk som forteller meg at de leser bloggen min, men jeg får veldig lite respons. Er den nyttig som et alternativ til tabell- og oppskriftsblogger? Eller funger den mer som en oppdatering om mitt liv og levnet? For dem som kjenner meg, tar jeg gjerne imot respons på Facebook privatmelding, på mail, på Twitter og den over mange år utprøvde Real Life, for dem som følger meg der.

Ingen kommentarer: