tirsdag 23. april 2013

Badevekt åtte.




Morgenturen går nå så raskt at jeg må endre rute for å kunne gå i 20 minutter. Jess!

Badevekta har endelig skjønt tegninga, vi skulle videre nedover, skulle vi. Den siger mot målet.

I dag har jeg stressa. Konsentrert meg om vanskelige ting, samt vært sinna og følt på avmakt og alt sånt som det pleier å legge seg fett på magan av. ( Ingen har vært slem mot meg, men noen jeg er glad i har blitt dårlig behandlet.) Mitt eneste problem er dette fettet på magan, jeg får roe meg ned, gjøre mer reiki og se litt langsomt inn i veggen mot kveldingen. Og tenke på alle gode hjelpere som også finnes.

Hadde denne stressa dagen vært noen uker f.Bv (før Badevekt), ville jeg ha kjøpt meg meg trøstemat, og muligens i tillegg knasket i meg et Anton Bergs marsipan på hjemveien fra butikken. Men nå snart tre uker e. Bv koser jeg meg med te og to (proteinberikede) rundstykker med Geitost. Og har langt større glede av det enn en pakke palmeolje m hvitt mjøl, sukker, E4711 (eller noe) og sjokoladebiter, også kalt sjokoladecookies. Glede av, ikke bare pga bedre samvittighet eller noe sånt, men kroppen ønsker denne maten mye hjerteligere velkommen.

Og så godt det smaker når man ikke har spist det på flere dager. Ikke at jeg har bevisst avstått. Men det har vært så mye salat og annen mat. Og friske bringebær. Ja, og litt rødvin på lørda’n, da.

Det hadde jeg ikke tenkt på, at når en tar litt tak i det en spiser, enten det er generelt sunnere mat, mat for fettforbrenning eller billigere mat fordi man sparer til noe f.eks, så blir det ikke lørdag hele uken i kostholdet. Og da får man tilbake de smaksmessige høydepunktene som lett mistes i vårt vanvittige velstandssamfunn. Selv om jeg fortsatt har et privilegert kosthold og kostbudsjett, og det har sikkert dere også. (Det regner jeg med, siden dere jo må tilhøre dem som kan lese norsk.)

I morra skal jeg på pilates. Det brenner vel ikke så mye kalorier, men det er godt for kroppen.

Men det blei ikke noe av de sittøppene jeg skrøt av. Forbedringspotensial.

Ingen kommentarer: