tirsdag 1. mai 2007

Jeg mener nærmest å ha fastslått at verken Platon, Sartre eller Levinas var pollenallergikere.( Hva Jostein Gaarder angår er jeg langt mer usikker.)

Dette kan jeg slutte meg til ut fra egen erfaring som jeg så generaliserer. Nå står bjerken hvitstammet i lien rundt her jeg bor, (nå ja, lien og lien, men du skjønner hva jeg mener) og det kjenner jeg i øyne og nese og ved en sterk fornemmelse av å befinne meg i et dårlig utluftet møtelokale - og det til og med utendørs.

Ingen kan vel tenke kloke tanker da? Ingen kan vel lese bøker på et språk man så vidt behersker, huske hvor man satte esken med sommertøy eller utføre slike mentalakrobatiske øvelser som selvangivelsen. Eller, jo! Det siste eksemplet viser at om man virkelig må, så kan man. Man gjør det i hvert fall.

Men å få startet opp den seriøse delen av bloggen sin – det kan man ikke.

1 kommentar:

Syltegeek sa...

Men nå er det verste over! NÅ kan man! :oD