torsdag 16. mai 2013

My og badevekta. Nr 15. Lav motivasjon og ingen vekttap.





Nå som alt gikk så greit, da…
Plutselig er motivasjonen og flowen borte. Det går bra, joa. Riktignok har vekten stått på stedet hvil ei uke, det er en kilo for tidlig. Men krise er det ikke. Men jeg må jobbe så veldig med å ikke spise for mye. Plutselig går jeg og kikker i skapet…. Er jeg sulten? Neeei, ikke egentlig. Eller jeg føler meg overbevist om at kroppen trenger 200kcal Cashewnøtter, enda jeg vet det ikke stemmer.

My tenker høyt med dere: Hva kommer dette av?

  • Kake.
    Jeg har spist slankekake ( se forrige post), akkurat som amerikanerne. Og vi vet jo hvordan det går med dem… Ikke sikker på om bønnebrownien er synderen, riktignok.
  • Jeg har kjøpt ganske søte proteinbars.
    (Amerikanske de også, men kanskje de norske ikke er helt bra de heller?.) De er for søte, for gode. De er til å ha i veska så man ikke skal gå i den fella jeg beskriver i neste punkt, men jeg ender opp med å gå i skapet hjemme og spise litt av en. Og litt til. I stedet for å lage meg en omelett eller en salat. Ikke bra. Her har vi En Grunn, ja.
  • Flere situasjoner med utsatt lunsj eller middag, så jeg rekker å bli for sulten. Må ha lur mat i veska og huske strategiene nevnt tidligere i bloggen.
  • Mye stress og tett program i det siste.
    Et møte og et foredrag denne uka med helt hysterisk trykk på hjernen. Nå 30 min etter omeletten kjennes det likevel som om jeg trenger sukker for å takle virvelvindpratinga på foredraget i går… (Den surrer et sted i hjernen enda, woooooh woooooh)
    Jeg tror jeg bør sette på en Agatha Christie på NRK.
  • Jeg er 1 kg fra å skulle Holde Vekta.
    Da jeg gikk på skolen fikk vi lære at vi skulle løpe 60meteren forbi mål og ikke tenke på stoppe før målstreken var passert. Er det det jeg har gjort? Ja. Litt. Men i så fall har jeg lært noe om Holde Vekta-prosjektet: Ikke spis noe som ligner snop utenom måltider og avgrensede servere kosemat-situasjoner: (Kaffebesøk. Selskap. Nytt på nytt på TV. Med mer.)
  • Og så glemte jeg å kjøpe salat, og i går glemte jeg lommeboka hjemme. Men nå skal jeg lage salat til middag og til lunsj i morgen på glass. Salat er maten sin når man skal spise lett. Og jeg er enda ikke lei den saftige yoghurtdressingen…
  • Dessuten er det lenge siden jeg gikk meg svett og varm.
    Der kan dere bare se! Jeg kom ikke på det før helt på slutten. Den My, den My. Javel. Ingen Agatha Christie før vi har gått oss en skikkelig tur. ( Jo, jeg har syklet 4 km i dag. Men det er ikke nok.)

Ingen kommentarer: