mandag 15. april 2013

Den 3. rapporten om badevekta hennes My



Neidaneida. TanteMy har ikke gitt opp. Har bare hatt det travelt.Mer om:

Trening og forbrenning:

Min trening består mest av en pilatestime ( myk sådan) i uka, og diverse trasking i nærområdet, ofte 2 km om gangen uten egentlig å «gå tur». Og morraturen, da… Jeg har nok vanen omtrent inne, men det går ikke hver dag. Jeg minner om de to viktige målene: Rutine skal spikres og forbrenning skjer best med litt traving før frokost.

Onsdager går jeg i ca 25 minutter til pilatestreninga på Gulskogen. Da må jeg spise først. Orker ikke to turer før klokka 8:20, og heller ikke å spise umiddelbart før trening. Men det er jo greit nok.

Torsdager har jeg en avtale hos datter/datterdatter om morgenen og det servers frokost. ( Nåja, det er faktisk mormor sjøl som serverer den.) Men da passer en 25 minutters friskt trav på forhånd som hånd i hanske. 

Fredagen får jeg turen min.

Men så var det hælja, alle gode rutiners utfordring. Lørdag skulle jeg opp 6:30 og bake kake og smøre rundstykker og siden gikk det slag i slag. I slike situasjoner er det en ting som gjelder: Jo mindre en tenker på det, jo mindre husker hjernen at vanen er brutt, nemlig!

Søndag var jeg trøtt og klamret meg til kosedressen og sofaen til klokka 15:30.
Nei og nei…

Men jo og jo: Mandag var det rett i joggedressen. Regnet bøtta ned, men jeg er jo vanntett, regnfrakk hadde jeg på overkroppen og etter 20 minutter og 19 sekunder var jeg inne og kunne dra av meg kald og vått joggings.

Treningsappen på tlf min påstod imponert at jeg hadde gått over 5 kilometer på denne tida, og jeg har nesten ikke hjerte til å si til den at dette var en feil. Men 1 km morratur er bra så det holder.

Konklusjonen her er: Ikke være for kjapp til å definere ting som mislykka. Se etter alternative løsninger og være litt romslig med seg sjøl. I hvert fall når badevekta i et vennligsinnet øyeblikk har vist nedi 66,9 kg og det er noe som er borte når jeg knapper jeansen.


I morra må jeg få skrevet om mat. Og legge inn oppskrifta på den digre haugen med dressing av 50g yoghurt, litt sitron, ca 40g hakka grønnsaker m sterk smak. Og ei halv ts olivenolje. Urtesalt.

- Men nå fikk du den jo! :-D
( 50 Kcal, 30 om man liker den uten olje. Men det skal jo smake godt, ellers går jeg lei. Og en må ha i seg litt sunt fett.)

Ingen kommentarer: