lørdag 25. april 2009

Forumorro

I dag er jeg SUR.

Vi hadde et forum om MS som hadde vart i 4 år, til webmaster ikke orket mer.
Jeg og fire andre bestemte oss for å redde både informasjonen og det sosiale miljøet, og fikk forumet opp å gå på en annen adresse. Bare en var kompetent til å være webmaster. Forumet var gratis. Trodde vi.

Når vi hadde jobbet temmelig mye både med layout og kjøreregler og fått det opp å gå med mange medlemmer. Gratis, så klart. Ikke er vi friske, heller. Men vi gjør det for alle sin skyld, alle som brukte Forumet. Prøver å gjøre alle fornøyde. Ikke at det alltid har vært så lett, heller, men det er en annen historie. Det gikk vel greit til slutt, det.

Så trår de ”@**X”¤%& folka som eier forumotion til og legger inn en diger blinkende reklame øverst i forumet. Dette har de **X”¤%& med ikke sagt noe om. Unnskyld fransken.

Jeg har til tider vært kjempesliten mens vi holdt på med dette, men jeg trodde så veldig på det å få et forum opp å gå som ikke var styrt av sponsorer eller andre økonomiske interesser. Er jeg naiv, eller?

Nå trodde jeg vi kunne ta det litt roligere og at ting fungerte. Vår datakyndige idealist har greid å få vekk reklamen dersom man er logget inn, men alle som logger seg inn for første gang vil måtte se på dette. Og alle de som ikke vil at de skal bli automatisk pålogget. Hvis vi ikke finner en løsning.

Jeg er desillusjonert, sur, sliten og lei meg.

1 kommentar:

tanteMy sa...

Burde vel føye til at jeg har oppdaget at reklamen ikke irriterer eller plager så mange som jeg fryktet. Så da er det bare å forumere videre. Hvilket vi gjør.