onsdag 18. november 2009

Alle som har samme diagnose skal være like lenge sykmeldt, sier statsministeren.

Har det rablet for Jens? Herregud, er det ingen som kan si det til han, da? Han har jo ei søster som er lege. Kan ikke hun si det, da? Kjære vene, her sitter mannen og styrer et land, og så skjønner han ikke noe så basalt! Nå ble jeg nesten like redd som om Frp hadde vunnet stortingsvalget.

Jeg trodde vi hadde et håp om at når NAV bare hadde kommet seg ørlittegrann m hodet over vannet, så ville de ansatte der bli såpass skolerte at de ville slutte å tro at når man hadde en diagnose på et medlem av folketrygden, så visste man akkurat hvor syk den personen var. Jeg har MS. Etter dette systemet er jeg VELDIG SYK. Ok, det gjorde at jeg fikk uførepensjon da jeg måtte, og jeg har hatt lett for å bli trodd på plager. Dessverre ikke ditto fulgt opp den tida jeg klamret meg til det å være yrkesaktiv.

Det er jo ille, men vi har ristet litt på hodet og nærmest ledd litt også av de naive NAV-ansatte, for vi trodde jo ikke dette skulle fortsette i all evighet.

Men nå…

Nå sier landet statsminister at han vil at alle med samme diagnose automatisk skal ha like lang sykmelding. Jeg skjønner at noen kan tro det er lurt. De som ikke vet noe om medisin, men som har skjønt at noen fastleger er for slepphendte med sin sykmelding, ser nok et poeng. Og klart det er fint om alle som er like syke får lik sykmelding. Men dette kan man da ikke lese ut fra en diagnose! Og selv om han ikke skjønner det sjøl, så må da vel noen kunne si det til han? Han har da rådgivere.

Nei nå ble jeg redd. Ikke bare for dette. Men tenk på alle ting i et land denne mannen bestemmer, og så setter han seg SÅ dårlig inn i ting. Jeg skal ALDRI MER stemme på noen som samarbeide med den fyren der.

6 kommentarer:

Fatal sa...

Nei det har ikke rablet for Jens. Jens er yrkespilitiker fra en yrkespolitiker-familie. Han vet så nøyaktig hva han gjør, og han gjør det ikke alene, se på resten av verden.

Dette forteller noe om hvem Jens er: Jens Stoltenberg vokste opp i en politisk familie. Hans far, Thorvald Stoltenberg, var en fremtredende Arbeiderparti-politiker som var forsvarsminister 1979–1981 og utenriksminister 1987–1989 og 1990–1993. Jens Stoltenbergs mor er tidligere statssekretær Karin Stoltenberg, søster av Marianne Heiberg, og Stoltenberg har dessuten søstrene Camilla Stoltenberg og Nini Stoltenberg. Jens Stoltenbergs onkel var Johan Jørgen Holst, som var gift med Heiberg. Jens Stoltenberg er gift med Ingrid Schulerud, som han har to barn med.[

tanteMy sa...

Jeg forstår ikke helt hva Jense-biografi har med det jeg skrev om å gjøre?

Fatal sa...

Det viser at han er proff politiker og vet hva han gjør. Det er en grunn til det han gjør. En med den bakgrunnen rabler det ikke for. Skjønner du hva jeg mener nå?

tanteMy sa...

Ja, da skjønner jeg hva du ville si.

"Har det rablet for Jens" var retorisk, skjønner du. Jeg tror ikke han er gal. Hadde han plutselig blitt psykotisk eller noe lignende, ville selvfølgelig noen i hans nærhet reagert og gitt han hjelp i samråd med det velferdssamfunnet Gerhardsen i sin tid var med å arbeide fram. Og vi ville nok merket det på andre måter også.

Men at selv en stor og kjent politiker med og uten stamtavle kan gjøre uheldige ting og gjøre så store glipp at man av en med hans erfaring og forstand kunne ventet bedre, se det er vel en annen sak.

Fatal sa...

Du er godtroende.

tanteMy sa...

Så, så. På det nivået der får du ringe eller oppsøke meg. Dette er nettet.